Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Wołoska / Konstruktorska – betoniarka leżąca na boku
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Wołoska / Konstruktorska – betoniarka leżąca na boku

Utworzone Styczeń 25th, 2013 przez admin

Wołoska/Konstruktorska zablokowanie ruchu

 

Niedawno pisaliśmy o skrzyżowaniu Wołoskiej i Konstruktorskiej w kontekście sygnalizacji świetlnej. Dziś znów o tym skrzyżowaniu, jednak inaczej: tym razem doszło tam w piątkowe, przedferyjne popołudnie do oryginalnego wypadku.

 

Około 15:50 kierujący betoniarką za szybko wszedł w zakręt i doprowadził do przewrócenia się pojazdu. Szczęśliwie przewracający się samochód nie upadł na żaden inny pojazd i równie szczęśliwie kierowca nie odniósł większych obrażeń, Na tym szczęście się jednak kończy – samochód zablokował, bowiem wszystkie trzy pasy ruchu ul. Wołoskiej w kierunku Galerii Mokotów, powodując nieprawdopodobne utrudnienia w tym rejonie miasta.

 

Korki spowiły pół Mokotowa, część pojazdów została odcięta od świata na odcinku Wołoskiej. W tej części znalazło się kilka autobusów MZA m.in. linii 117 i 136, a także właśnie wyjeżdżające na trasę dodatki na 709. Uwięzieni zostali uwolnieni dopiero po podniesieniu betoniarki ok. 19:25. Wprowadzone zostały objazdy ulicami Woronicza-Racjonalizacji-Konstruktorska-Postępu-Domaniewska. Kierowaniem zajęło się dwóch instruktorów MZA, a także ZTM i TW.

 

W akcji podnoszenia pełnej „gruszki” zaangażowane były trzy ciężkie jednostki Straży Pożarnej, w tym żuraw samochodowy na podwoziu Volvo FM z białołęckiej JRG 10, który może podnieść ciężar nawet do 30 ton. Pojazd biorący udział w zdarzeniu doznał bardzo poważnych uszkodzeń konstrukcji i zapewne zakończył tym samym żywot. Doszło również do uszkodzenia nawierzchni jezdni.

 

To zdarzenie wyraźnie pokazuje braki w wyszkoleniu i myśleniu kierowców, którzy nie zawsze biorą pod uwagę zmienne reakcje pojazdu w zależności od warunków jazdy, ale także zmieniającej się masy pojazdu. Gdyby „gruszka” była pusta, nie byłoby łatwo przewrócić ciężarówkę, jednak 20 ton betonu spowodowało znaczne podniesienie środka ciężkości pojazdu, a co za tym idzie mniejszą stabilność na zakrętach.

 

Przy tej okazji warto może nadmienić, że w autobusach mamy sytuację do pewnego stopnia podobną. W trakcie jednego półkursu może dochodzić do zmian obciążenia pojazdu nawet o kilkanaście ton. Z krańca ruszamy pustym wozem, ale na trasie w godzinach szczytu przewozimy np. 180 osób jednocześnie, co oznacza, że masa pojazdu wzrosła o ok. 12,5 tony. W autobusach, szczególnie miejskich, środek ciężkości znajduje się nisko i masa pasażerów nie ma większego znaczenia dla jego wysokości, przewrócenie nam raczej nie grozi.

 

Ale masa, szczególnie na śliskiej nawierzchni, może mieć wpływ  na skuteczność działania hamulców pojazdu, przyspieszenie, a także reakcję w zakrętach. I trzeba mieć tego świadomość podczas prowadzenia pojazdu.

Marek Brudnicki

źródło: „nr.waw.pl”

Wołoska / Konstruktorska wypadek betoniarka na boku

Wołoska / Konstruktorska wypadek betoniarka na boku

Wołoska / Konstruktorska wypadek betoniarka na boku

Wołoska / Konstruktorska wypadek betoniarka na boku

Wołoska / Konstruktorska wypadek betoniarka na boku

Wołoska / Konstruktorska wypadek betoniarka na boku

Wołoska / Konstruktorska wypadek betoniarka na boku

Wołoska / Konstruktorska wypadek betoniarka na boku



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności