Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Nowa linia 194 – to nowe problemy dla kierowców
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Nowa linia 194 – to nowe problemy dla kierowców

Utworzone Czerwiec 16th, 2013 przez admin

Nowa linia, nowe problemy

 

Z uwagi na przejęcie obsługi linii 194 przez MZA, nasi kierowcy którzy już zdążyli tę linię poznać, zwrócili uwagę na problem związany z  zagrożeniem bezpieczeństwa w ruchu drogowym na skrzyżowaniu ul. Traktorzystów i Świerszcza.

 

Kierujący autobusem linii 194, podczas wykonywania manewru skrętu w lewo na tym skrzyżowaniu przed łukiem ul. Świerszcza, ma ograniczoną widoczność. Decyzję o skręcie może podjąć jedynie nie mając pewności, czy manewrem tym nie zagrozi bezpieczeństwu ruchu. Widoczność ograniczona jest przez nasyp kolejowy, porośnięty wysoką trawą. Punkt, w którym kierujący autobusem i pojazdem jadącym z przeciwnego kierunku ruchu mogą się zauważyć znajduje się w odległości ok. 50 metrów od środka skrzyżowania. Na ul. Świerszcza nie obowiązuje żadne dodatkowe ograniczenie prędkości, zatem można jechać tu z prędkością 50 (60) km/h.

 

W warunkach normalnych tj. sucha nawierzchnia, dobra pogoda i widoczność, właściwe reakcje kierowców, sprawne pojazdy – nawet w razie wymuszenia pierwszeństwa przez kierującego autobusem, kierowca pojazdu nadjeżdżającego z przeciwka powinien się móc zatrzymać w bezpiecznej odległości.

 

Wystarczy jednak, że przekroczy dozwoloną prędkość o 30 km/h, a długość drogi zatrzymania przekroczy długość odcinka dzielącego oba pojazdy – dojdzie zatem do zderzenia.

 

Jeżeli warunki atmosferyczne pogorszą się, a nawierzchnia będzie mokra do zderzenia może dojść już przy prędkości 70 km/h.[1]

 

Powyższe obliczenia dotyczą drogi prostej, na łuku hamowanie z pełną intensywnością może zakończyć się poza zewnętrzną krawędzią jezdni. Kolejne zagrożenie stanowią jednoślady i ponownie problem z hamowaniem tymi pojazdami na łuku drogi.

 

W przeciwieństwie do samochodów osobowych, dysponujących lepszym przyspieszeniem, wykonanie manewru skrętu autobusem trwa dłużej, a ponieważ sam autobus jest dwa do trzech razy dłuższy od samochodu osobowego, także czas potrzebny na opuszczenie skrzyżowania ulega znacznemu wydłużeniu.

 

W związku z powyższym, zwróciliśmy się z prośbą o zastosowanie dodatkowego oznakowania skrzyżowania, lustra drogowego, wprowadzenia ograniczenia prędkości dla nadjeżdżających ul. Świerszcza od strony PKP Włochy (za skrzyżowaniem  z ul. Piątkowską) lub innych rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo w tym miejscu.

Ulica Świerszcza pod wiaduktem w kierunku Cm. Wolskiego

Ulica Świerszcza pod wiaduktem w kierunku Cm. Wolskiego

Ulica Świerszcza przed wiaduktem w kierunku Gołąbek

Ulica Świerszcza przed wiaduktem w kierunku Gołąbek

Ulica Świerszcza przed wiaduktem w kierunku Gołąbek

Ulica Świerszcza przed wiaduktem w kierunku Gołąbek

 

Mapka obrazująca sytuacje na skrzyżowaniu ulicy Świerszcza z ulicą Traktorzystów

Mapka obrazująca sytuacje na skrzyżowaniu ulicy Świerszcza z ulicą Traktorzystów


Kolejnym problemem jest stan ulicy Obywatelskiej – bardzo liczne dziury i ubytki w nawierzchni zamieniają przejazd w swoisty slalom. Parkujące pojazdy po obu stronach zawężają ją praktycznie do jednego pasa ruchu.

Ulica Świerszcza w kierunku ulicy Obywatelskiej

Ulica Świerszcza w kierunku ulicy Obywatelskiej

Zaparkowane samochody na ulicy Obywatelskiej

Zaparkowane samochody na ulicy Obywatelskiej

Utrudnienia te były przyczyną zwołania specjalnej komisji, na której podjęto decyzję o przeprowadzeniu pilnej naprawy; zarządca drogi zobowiązał się także do ustawienia znaków ograniczających parkowanie na tej ulicy. MB


[1] Założenia do obliczeń: współczynnik przyczepności 7,5 – suchy asfalt, 5,5 mokry asfalt, czas reakcji kierowcy 0,8 s, czas zadziałania hamulców 0,5 s.

źródło: „nr.waw.pl”



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności