Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny – Cztery pory roku kierowcy komunikacji miejskiej
samochod interwencyjny mza
nadzór ruchu warszawa

Nadzór Ruchu Warszawa – serwis informacyjny

nadzor ruchu nadzór ruchu warszawa nadzor ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa nadzór ruchu warszawa

Cztery pory roku kierowcy komunikacji miejskiej

Utworzone Czerwiec 11th, 2013 przez admin

Trudna praca kierowcy komunikacji miejskiej

 

Kierowca autobusu komunikacji miejskiej pracuje w specyficznych warunkach – nie ma wyboru – musi podjąć pracę bez względu na sytuacje na drodze, przez całą dobę, przez 365 dni w roku. Wożąc pasażerów nie może pozwolić sobie na najmniejszą chwilę słabości, musi wykonywać swoje obowiązki, pamiętając przede wszystkim o bezpieczeństwie pasażerów.

 

Pogorszenie warunków jazdy w niedzielne popołudnie, wywołane gwałtowną burzą, sprowokowało nas do napisania kilku słów. Rok składa się z czterech pór, które niosą za sobą różne nietypowe sytuacje, wywołane m.in. pogodą. Dla służb pracujących w święta, w deszczu, wichurze, na mrozie, podczas śnieżyc itp. jest to normalne, pracują kierowcy, motorowi, służby techniczne, ratunkowe, nadzorujące. Nikomu nie przyjdzie do głowy, że złe warunki mogą stać się powodem przerwania wykonywania swoich obowiązków, przeciwnie, właśnie wtedy jest ich z reguły więcej. Nie jest to nawet przyczyna do niezadowolenia czy narzekania. To jest taka praca.

 

Kierowca autobusu nie wybiera sobie linii czy godzin pracy. Wstawanie o 2 nad ranem, a innego dnia powrót do domu o podobnej porze, to norma. Podczas pracy jest cały czas narażony na stres. Korki, jakie stają się udziałem większości poruszających się samochodami po mieście, mogą towarzyszyć kierowcy autobusu przez całą zmianę. Nie może ich ominąć, nie może wyjechać wcześniej lub później. Opóźnienia redukują mu przerwy w pracy, odbierają możliwość zjedzenia posiłku, a niekiedy nawet skorzystania z toalety. Dobrze, że chociaż dzisiejsze autobusy są wygodniejsze w prowadzeniu.

 

Kierowca nie może wybrać sobie także trasy przejazdu, ani linii. Jeżeli trafi na kurs po zakończeniu meczu i przyjdzie mu zabrać grupę 150 kibiców, nie ma wyjścia – musi. Jeżeli w mieście jest demonstracja lub zamieszki, także nieraz musi jechać w kierunku, z którego inni uciekają.

 

Niejeden kierowca, ze względu na warunki atmosferyczne, czując niepewność za kierownicą np. we mgle, czy na śliskiej nawierzchni, a także podczas gwałtownej ulewy czy gradobicia, decyduje się zostawić swój samochód na parkingu i korzysta z komunikacji miejskiej. Pasażerowie w chwili zagrożenia mogą wysiąść i poczekać na następny autobus, iść na piechotę albo pojechać taksówką. Kierowca musi się umieć znaleźć w każdej sytuacji i, choć nieraz z duszą na ramieniu pracować dalej.

 

Życzmy sobie wzajemnie, aby takich sytuacji jak w niedzielę było jak najmniej, bo wykluczyć ich zupełnie nie można.  MB/JB

źródło: „nr.waw.pl”

Lato, upały, praca w tych warunkach wydaje się łatwa ale...

Lato, upały, praca w tych warunkach wydaje się łatwa ale…

Deszcz z pozoru to tylko woda, która powoduje również śliską nawierzchnię jezdni

Deszcz z pozoru to tylko woda, która powoduje również śliską nawierzchnię jezdni

Prace drogowe, utrudnienia, korki i znaczne opóźnienia

Prace drogowe, utrudnienia, korki i znaczne opóźnienia

Wzmożony ruch na ulicach nie może powodować dekoncentracji

Wzmożony ruch na ulicach nie może powodować dekoncentracji

Zamknięte ulice i kierowanie autobusów na objazdy, opóźnienia

Zamknięte ulice i kierowanie autobusów na objazdy, opóźnienia

Gęsta mgła

Gęsta mgła

Zima, mrozy, śliskie ulice

Zima, mrozy, śliskie ulice

Tak też się zdarza, ale... na to wpłynął inny kierujący jadący z przeciwnego kierunku ruchu

Tak też się zdarza, ale… na to wpłynął inny kierujący jadący z przeciwnego kierunku ruchu



rss Redakcja-2 Wspolraca Prywatność Kooontakt
Copyright © 2012-2017 Wszystkie prawa zastrzeżone

Ta strona używa ciasteczek (cookies) Korzystanie z niej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich użycie. Więcej informacji w Polityce Prywatności